Persberichten november 2020

KW1C biedt stu­den­ten en ouders hulp bij studie­k

26 nov

Om toekomstige studenten te helpen bij het maken van hun studiekeuze, zet het Koning Willem I College op woensdag 2 december tijdens een informatieavond haar digitale deuren open en trekt het alles uit de kast om hulp te bieden bij het doorhakken van de knoop. De avond is speciaal voor studenten en hun ouders.

Informatierondes

De informatieavond is opgedeeld in drie rondes. Tijdens deze informatierondes kun je voorlichting volgen over de opleiding(en) van jouw keuze.

Ben je nog niet zo ver en wil je liever wat breder geïnformeerd worden, meld je dan aan voor een presentatie over een of meer van onze domeinen: Techniek, Zorg & Welzijn en Sport, Economie, Creatief, Horeca & Toerisme , Orde & Veiligheid en de Entree-opleidingen. Je krijgt dan informatie over de verschillende studierichtingen binnen dat domein.

Ronde 1: 17.30 – 18.10 uur

Ronde 2: 18.20 – 19.00 uur

Ronde 3: 19.10 – 19.50 uur

Algemene informatie

Zoek jij informatie over bijvoorbeeld de mogelijkheden die het college biedt voor topsporters, of wil je weten welke ondersteuningsmogelijkheden het Koning Willem I College biedt bij hulpvragen? Of weet je niet goed waar je moet beginnen om een geschikte leerbaan te vinden voor een bbl-opleiding? Meld je dan aan voor een of meer van de algemene informatierondes.

Informatie voor ouders

Als ouder wil je natuurlijk graag dat je kind meteen de juiste studiekeuze maakt. Hoe help je ze daarbij? Onze studiekeuzeadviseur geeft tips om je kind zo goed mogelijk te begeleiden naar een passende studie. Natuurlijk beantwoordt de adviseur ook alle vragen die je hebt op dat gebied.

Meld je snel aan op: www.kw1c.nl

Het Koning Willem I College en De Leijgraaf

Het Koning Willem I College en De Leijgraaf onderzoeken mogelijkheden tot samenwerking

Het Koning Willem I College en De Leijgraaf hebben de afgelopen tijd verkennende gesprekken gevoerd waarin zij de mogelijkheden van een duurzame samenwerking hebben bekeken. Dit heeft er toe geleid dat beide Brabantse onderwijsinstellingen open staan om de mogelijkheden om samen te werken verder te onderzoeken. Beide instellingen zien veel voordelen in een intensievere samenwerking. Op vrijdag 13 november ondertekenden de bestuurders daarom een intentieovereenkomst.

Met dit officiële ondertekenmoment geven de bestuurders het startsein voor een onderzoeksfase waarin de mogelijkheden en effecten van een samenwerking worden onderzocht. Ook kijken zij welke vorm het beste past bij de beoogde duurzame samenwerking. Deze intentie heeft de goedkeuring van beide Raden van Toezicht en ook de Ondernemingsraden en Studentenraden zijn hierin gekend.

Beroepsonderwijs blijven bieden waar we trots op zijn

Het blijven bieden van een goed perspectief voor onze studenten uit de regio Noordoost Brabant noemen de bestuurders van beide instellingen als het belangrijkste argument voor samenwerking. “Door samen te werken maken we gebruik van elkaars kwaliteiten en versterken we ze,” zegt Jos van Kessel, voorzitter van het College van Bestuur van het Koning Willem I College. “Zo bieden we nu en in de toekomst beroepsonderwijs waar we trots op kunnen zijn. In samenwerking met bedrijven en instellingen bereiden wij onze studenten optimaal voor op de regionale arbeidsmarkt.”

De toekomst samen inkleuren

“Het is nu nog te vroeg om te speculeren over de vraag hoe de samenwerking er uit zal zien,” zegt Peer van Summeren, voorzitter van het College van Bestuur van De Leijgraaf, “Dit is namelijk afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek. Het onderzoek wordt zorgvuldig en transparant uitgevoerd door vertegenwoordigers uit beide organisaties, ondersteund door een externe procesbegeleider. In maart 2021 vindt een eerste evaluatiemoment plaats. Op dat moment kijken we of we het onderzoek voortzetten en op welke manier we dit verder inkleuren. Gedurende het onderzoek blijven beide onderwijsinstellingen op de vertrouwde weg doorgaan. Dat verandert niet.”

Noot voor redactie, niet voor publicatie:

Voor meer vragen kunt u terecht bij Corporate Communicatie: 06-14 33 12 12