Pers­berichten oktober 2015

Hieronder lees je alle persberichten die in oktober 2015 zijn uitgegaan.

Koning Willem I College Beste Onderwijs Werkgever 2015

Dinsdagmiddag 6 oktober kreeg Koning Willem I College de prijs voor Beste Werkgever in het Onderwijs uitgereikt tijdens het Beste Werkgevers Event 2015 in Theater Amsterdam. Het Koning Willem I College eindigde op de eerste plek in de Top 50 in categorie Onderwijs en mag zich een jaar lang Beste Werkgever noemen.

Beste Werkgeversonderzoek
Het Beste Werkgeversonderzoek is dit jaar voor de 15e keer uitgevoerd door Effectory en Intermediair om een objectief oordeel te vellen over werkgeverschap in Nederland. In totaal is bij 347 organisaties een medewerkersonderzoek uitgevoerd. De gemiddelde respons is 71%. In absolute aantallen gaat het om 201.029 respondenten. De positie die organisaties op de ranglijst krijgen, is gebaseerd op de Beste Werkgevers Score.

Beste Werkgevers Score
In ieder onderzoek zijn zes vragen opgenomen waarmee wordt aangetoond hoe goed een organisatie haar medewerkers in staat stelt om optimaal te presteren. Deze Beste Werkgevers Score bestaat uit een gemiddelde van de organisatietevredenheid, tevredenheid over de werkzaamheden, organisatietrots, achter de organisatiedoelen staan, kansen krijgen om optimaal te presteren en het krijgen van waardering.

Vanaf 7 oktober 2015 staat het bedrijfsprofiel van Koning Willem I College online op:
www.beste-werkgevers.nl

Kritische reactie besluit rekentoets

Het Koning Willem I College ’s-Hertogenbosch is kritisch ten aanzien van het voorgenomen besluit dat de rekentoets voorlopig niet meetelt met het examen. Het is onaanvaardbaar als studenten met onvoldoende rekencapaciteiten de school verlaten. Dat geldt zowel voor het voortgezet onderwijs als het mbo.

Zwaar investeren in rekenen en taal
Het Koning Willem I College zal zijn studenten duidelijk blijven maken dat goede rekenvaardigheden vereisten zijn binnen het beroep en de vervolgopleiding. Daarom blijft het college zwaar investeren in taal en rekenen. Rekenen is meer dan alleen sommen maken. Je leert ook analytisch en oplossingsgericht denken en verbanden leggen. Waardevolle vaardigheden die nodig zijn om goed te kunnen functioneren in de samenleving.