Persberichten oktober 2018

KW1C en Vitam lanceren uitdagende koksopleiding

31 okt

Op woensdag 31 oktober 2018 organiseren het Koning Willem I College en bedrijfscateraar VITAM een feestelijke kick-off om de nieuwe koksopleiding, die zij samen ontwikkeld hebben, te lanceren. De kick-off start om 16.00 uur met een aantal gastsprekers, waarna studenten van de Middelbare Horeca School en VITAM foodpioniers een walking diner serveren.

De Middelbare Horeca School van het Koning Willem I College is de enige opleider die lesgeeft op basis van de vijf principes van Dutch Cuisine: het werken met duurzame, seizoensgebonden streekproducten en rekening houden met dier, mens en natuur. De missie van VITAM sluit hier goed op aan: mensen verleiden te kiezen voor een verantwoorde en vitale levensstijl. Op alle locaties van VITAM koken de koks dagelijks vers en volgens de duurzame VITAM Seizoenenkompas. De klik tussen beide partijen was er direct.

Koksopleiding
De nieuwe eenjarige opleiding is in co-creatie ontwikkeld, waarbij duurzaamheid en vitaliteit centraal staan. De koks worden opgeleid door middel van nieuwe innovatieve technieken. De combinatie van reguliere werktijden én op een creatieve, duurzame wijze met gezonde voeding bezig zijn, maakt deze koksopleiding buitengewoon aantrekkelijk. In januari 2019 start de eerste lichting van twintig deelnemers.

Programma kick-off
De kick-off start om 16.00 uur met een aantal presentaties van gastsprekers, onder andere van de Middelbare Horeca School van het Koning Willem I College, VITAM, Dutch Cuisine en de Nierstichting. Vanaf circa 17.30 uur serveren we een walking diner in de Mensa. De deelnemers van de opleiding zijn ook aanwezig.

Praktische info
De kick-off start op woensdag 31 oktober om 16.00 uur in het Metaforum van School voor de Toekomst en eindigt om 18.30 uur in de Mensa, gebouw G, op de campus van het Koning Willem I College aan de Vlijmenseweg 2 in ’s-Hertogenbosch.