Niveau | 4 |
Leerweg | bol |
Dag/avond | Dagopleiding |
Duur | 3 jaar |
Crebo | 25647 |
In de wereld van reizen, toerisme en gastvrijheid staan tevreden klanten centraal. Daarom zijn er medewerkers nodig die het leuk vinden om service te verlenen. Vaak op een zonnige of bijzondere locaties, maar juist ook in het Nederlandse bedrijfsleven. Bij de Cosmo Academy leer je het allemaal: van klanten ontvangen, reisadvies geven, reizen samenstellen en verkopen tot het afhandelen van klachten.
Tijdens deze opleiding leer je vooral door te doen. Dat zie je terug in interessante workshops, praktijklessen en projecten, een up-to-date lesprogramma en leerzame stages in binnen- en buitenland. Wekelijks organiseren we excursies, workshops en bedrijfsbezoeken in samenwerking met het bedrijfsleven. Denk hierbij aan o.a. reisorganisatie TUI, hotelketen Van der Valk en Roompot vakantieparken. Kijk ook eens op www.wearecosmo.nl.
Je leert frontoffice- en backoffice- werkzaamheden en je krijgt veel praktijkvakken, bijvoorbeeld landenkennis, toerisme en luchtvaart. Ook leer je om je commerciële vaardigheden verder te ontwikkelen. Dit leer je onder andere via economie, marketing, rekenen het het maken van een afdelingsplan. Het (leren) leidinggeven vormt een belangrijk onderdeel van je studie. De onderwerpen werkoverleg, solliciteren, functioneringsgesprekken en personeelsmanagement komen aan bod. Tot slot volg je de algemene vakken Nederlands, Engels, Duits/Spaans en loopbaan en burgerschap.
Iedere opleiding heeft ook keuzedelen. Keuzedelen geven je opleiding een meerwaarde. Je kunt kiezen voor verbreden of verdiepen in het beroep, zodat je interessanter wordt voor de arbeidsmarkt. Of je kunt kiezen voor keuzedelen die bijdragen aan een betere doorstrooom.
Wat maakt deze opleiding uniek?
Uit onderzoek blijkt dat de studenten zeer positief zijn over deze opleiding. Als student sta je bij ons centraal. De sfeer op school is goed en biedt jou een omgeving waar jij jezelf kunt zijn. Tijdens de opleiding krijg je intensieve begeleiding van een coach die is afgestemd op jouw behoefte. Zo til je jouw persoonlijke ontwikkeling naar een hoger level. Ook bieden we lesgarantie: er is dus nooit lesuitval. Dit geeft jou de beste basis om dingen te leren.
Opmerkingen:
- Cosmo Academy, die deze opleiding verzorgt, is onderdeel van het Koning Willem I College;
- Diverse bedrijven zijn betrokken bij praktijkdelen van de opleiding en bieden ook stageplaatsen aan.
Als leidinggevende travel & hospitality kun je gaan werken bij organisaties in de (zakelijke) reiswereld. Denk hierbij aan reisorganisaties, luchtvaartmaatschappijen, internationale hotels, vakantieparken of evenementenorganisaties.
Vaak ben je het eerste aanspreekpunt voor mensen. Je speelt goed in op hun wensen en behoeften. Je weet hoe je verkoopt en promoot. En heel belangrijk: je weet hoe je mensen een welkom gevoel geeft. Gastvrijheid beperkt zich niet alleen tot de reiswereld, maar wordt ook gevraagd in de zorgsector en in de brede zakelijke dienstverlening. Zo vergroot jij jouw arbeidskansen.
Tijdens de opleiding doe je veel praktijkervaring op. Er zijn stagemogelijkheden zowel in het binnen- als in het buitenland. Je loopt bijvoorbeeld stage in de front- of backoffice of je gaat aan de slag bij een reisbureau of touroperator.
Aanmelden voor deze opleiding? Klik dan op ‘Aanmelden voor deze opleiding’ en volg de stappen.
Meer informatie over aanmelden vind je hier.
Opleidingen op hbo-niveau.
Verplichte kosten | ||
Ministerie (lesgeld) | € 1357,- | |
Leerjaar 1 | ± | € 600,- |
Leerjaar 2 | ± | € 200,- |
Leerjaar 3 | ± | € 75,- |
Lesgeld (jaarlijks) is verplicht wanneer je op 1 augustus van het nieuwe schooljaar 18 jaar of ouder bent. |
||
Vrijwillige kosten |
||
Leerjaar 1 | € 300,- | |
Leerjaar 2 | € 250,- | |
Leerjaar 3 | € 50,- |