Ouders in de Branding

Conferentie voor ouders: Lukt het geluk van je kind?

1 apr

Ook dit jaar organiseren we de ouderconferentie Ouders in de Branding, en wel op zaterdag 1 april 2017 van 10.00 - 16.15 uur in School voor de Toekomst, Koning Willem I College, Vlijmenseweg 2 in ’s-Hertogenbosch.

Het thema is deze keer 'Lukt het geluk van je kind?'

Is leren leuk? Kun je gelukkig zijn op school? Het antwoord is ja. Sterker
nog: zonder geluk komt er van leren niet veel terecht. En dat is geen toeval.

Ouders en docenten realiseren zich steeds beter dat iemand die goed in zijn vel
zit, beter presteert. Maar hoe kun je als leraar of ouder daaraan een bijdrage
leveren? Hoe kunnen we elkaar daarbij helpen?

De conferentie Ouders in de Branding biedt ouders een boeiende presentatie van Marcel van Herpen (medeoprichter van het Nederlands Instituut voor Onderwijs- en Opvoedingszaken) en interessante workshops over sturen en loslaten, verantwoordelijkheid nemen, veilig gebruik van social media, pesten en weerbaarheid, communiceren over (party)drugs.
Omdat je kind het allerbeste verdient!

Alle ouders van leerlingen op het voortgezet onderwijs of mbo zijn welkom.

De conferentie bestaat uit een ochtend- en/of middaggedeelte. De kosten hiervoor bedragen € 10,00 voor het ochtend- of middagprogramma en € 15,00 voor de hele dag.

Klik hier voor het programma en voor aanmelden

Voor wie is de conferentie bedoeld?

De conferentie 'Lukt het geluk van uw kind?' is in eerste instantie voor ouders van studenten in het middelbaar (beroeps)onderwijs. Alle ouders zijn welkom, maar vooral die ouders, die nieuwsgierig zijn en mee op onderzoek willen gaan naar antwoorden op vragen en mee willen praten over onderwerpen die op school, in de opvoeding en in de belevingswereld van u en uw
kinderen op dit moment actueel zijn.

Met ouders

Een samenwerking onder het motto: jeugd, ouders en school; partners in onderwijs en opvoeden. Jeugd, ouders en school hebben elkaar veel te bieden in onderwijs en opvoeden.

Onze kinderen ontwikkelen zich als ontluikende wereldburgers in de 21e eeuw:
• zij groeien op met whatsapp, facebook, instagram, snapchat, twitter etc.
   Ze hebben hun eigen belevingswereld en eigen referentiekaders
• zij ontwikkelen nieuw leergedrag en nieuwe competenties
• zij zijn de eerste generatie in de geschiedenis van de mensheid die haar ouders en
  docenten onderwijst
• zij hebben een omgeving nodig die hen motiveert, uitdaagt en helpt door te zetten
• zij hebben behoefte aan de begeleiding en ondersteuning van opvoeders die past bij hun
   toekomst
• zij hebben een creatieve geest waar we goed gebruik van kunnen maken.

Meer betrokkenheid en begrip in de samenwerking van jeugd, ouders en school
Het gezin en de school zijn in onze samenleving van groot belang. Daar vindt de identiteitsvorming van jonge mensen voor een groot deel plaats, daar leren jongeren hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Onderwijs, opgroeien en opvoeden raken steeds meer verweven en vragen om meer betrokkenheid en begrip in de samenwerking tussen jeugd, ouders en school.

Ouders in de Branding borduurt voort op deze uitgangspunten.

 Portaal  Zoeken