Persberichten augustus 2019

Evenwichtige mix tussen serieuze kost en humor bij opening studiejaar

26 aug

Overtref jezelf. Die krachtige benadering vormde ditmaal het centrale thema tijdens de opening van het studiejaar van het Koning Willem I College. De happening, die evenals voorafgaande jaren plaatsvond in Congrescentrum 1931, werd op deze vrijdagochtend bijgewoond door een duizendtal medewerkers.

De wetenschap dat kleine dingen het verschil kunnen maken, kreeg volop de aandacht. Evenals dat een pioniersmentaliteit en 'dertig seconden dapperheid' vaak essentieel zijn om de volgende stap te kunnen zetten. Serieuze kost die zo nu en dan overgoten was met de nodige humor.

Na een verbale 'warming-up' van presentator Angela Verkuijlen kreeg Yolande Ulenaers, voorzitter van het College van Bestuur, het woord. Ze stond allereerst stil bij drie studenten en een medewerker die het afgelopen studiejaar zijn overleden. Daarna richtte ze zich op diverse pijlers die gezamenlijk het typische innovatieve karakter van het college naar een nóg hoger plan moeten tillen.

Op het podium namen vervolgens Noah Middelkoop, Reham Yousef en Jerald de Leeuw plaats. Drie getalenteerde KW1C-studenten deelden hun verhaal en vertelden over hun enorme 'drive' in relatie tot hun kwaliteiten. De docenten Dennis Bok, Tara Dielissen en Marjolein Held hadden eveneens een interessante inbreng om het centrale thema verder uit te diepen. De cabaretiers Jasper van der Veen en Jaap Bressers zorgden voor aanvullend entertainment, hetgeen soms óók diepe emoties in de zaal teweeg bracht.

afbeelding bij artikel

Voor het eerst ruim 300 mbo-studenten aanwezig bij INTRO Festival

30 aug

Voor het eerst dit jaar waren mbo-studenten betrokken bij het INTRO Festival Den Bosch ‘Get ready for the Future’. Wethouder van Talentontwikkeling Ufuk Kâhya en lid College van Bestuur van het Koning Willem I College Cor van Gerven werden donderdag 29 augustus welkom geheten met een rondleiding over het festivalterrein door Hester Klein Tijssink van Avans Hogeschool, organisator van het festival.

Ruim 300 studenten van het Koning Willem I College waren aanwezig op het Residentieplein. Als bezoeker, maar ook als artiest en als onderdeel van de organisatie. Drie KW1C studenten namen plaats achter de draaitafels. DJ Trovão mocht na het winnen van de Battle of the DJ’s op het hoofdpodium draaien. DJ talent Maikel Julian vertoonde zijn muzikale kunsten op de stage van Studance. Beiden draaiden ook op een van de after party's, net als DJ Noijar, ook student aan het KW1C.

Alle studenten welkom
Vorig jaar is een select groepje studenten als ‘festivalkeurder’ naar het festival geweest om te kijken of het ook iets is voor mbo’ers. Daar waren de studenten het unaniem over eens en daarom zijn dit jaar alle Bossche studenten welkom.

Voor, tijdens en na
Van het KW1C evenementenbureau waren acht studenten aanwezig. Voorafgaand aan het festival maakten zij deel uit van het promotieteam, bedachten ze concepten voor de aankleding van het terrein en hielpen ze met de opbouw. Ook tijdens het feest ter opening van het nieuwe studiejaar, bijvoorbeeld met een draairad op de Hang-Out waar studenten prijsjes konden winnen. Ook na afloop bij het afbouwen waren de mbo’ers onderdeel van het feestelijke geheel, samen met studenten van Fontys, HAS, JADS, Helicon en Avans (organisator).

Volgend jaar weer!
“Geweldig dat studenten van het KW1C en Helicon dit jaar ook betrokken zijn bij het INTRO Festival", vindt Cor van Gerven, lid van het College van Bestuur van het KW1C. “Tot nu toe was het een hbo-feestje, maar dit jaar was het festival voor het eerst voor alle studenten van Den Bosch. De stad heeft de ambitie om een echte onderwijsstad te zijn. Dit soort initiatieven helpt daarbij. Wij zijn erg blij met de hoge opkomst van onze studenten. In het bijzonder zijn we trots op de studenten die hebben geholpen met de organisatie. Ieder heeft op zijn eigen manier een steentje bijgedragen aan de organisatie en sfeer van het festival. Volgend jaar zijn we er weer bij!”