Pers­berichten juni 2022

De spetterende modeshow van het Koning Willem I College King's Fashion

8 jun

Op dinsdag 5 juli is de Verkadefabriek hét toneel van King’s Fashion 2022. Tijdens King’s Fashion presenteren eindexamenkandidaten van de opleiding Fashion Designer van het Koning Willem I College in 's-Hertogenbosch hun werk in een spectaculaire modeshow.

De opleiding wordt door kenners als Jan Taminiau, Monique Collignon en Bas Kosters gezien als de grootste kweekvijver van modetalenten in de verre omgeving. Deze befaamde modehuizen sturen niet voor niets elk jaar hun mensen naar deze show. Net als confectiebedrijven als WE en Shoeby Fashion. De opleiding onderscheidt zich van soortgelijke opleidingen in het land doordat de creatieve kanten van het vak extra aandacht krijgen.

Collecties
Kom naar deze prachtige show en bewonder de collecties van de versnelde tweejarige mbo-opleiding en van de driejarige opleiding.
King’s Fashion 2022, eindexamenshow modetalenten
Datum: Dinsdag 5 juli 2022
            Show 1 ontvangst 17.45 uur en aanvang 18.30 uur
            Show 2 ontvangst 20.45 uur en aanvang 21.30 uur
Verkadefabriek, Boschdijkstraat 45, ‘s-Hertogenbosch
Kaarten à € 13,75 zijn te koop via de site van de Verkadefabriek: www.verkadefabriek.nl
Let op! De kaartverkoop start a.s. donderdag 9 juni 2022.
Volg King’s Fashion op Facebook en Instagram:

Studenten Koning Willem I College zetten zich in voor Tour du ALS

7 jun

Tour du ALS is één van de grootste inzamelingsacties voor de ziektes ALS, PSMA en PLS. Onder het motto ‘Samen trappen we ALS de wereld uit’ beklimmen honderden fietsers, hardlopers en wandelaars jaarlijks de Mont Ventoux. De beklimming is voor deelnemers, familie en vrienden een enorme uitdaging. Zowel emotioneel als fysiek.

Betrokken
“We zijn een community college en dragen daarom graag een steentje bij aan dit evenement. Voor studenten is dit een zeer bijzondere ervaring. Ze leren om iets over te hebben voor een ander en wat voor effect ALS heeft voor de patiënt en zijn of haar omgeving”, vertelt Anouk van Butselaar, docent bij de Academie Orde & Veiligheid. “Onze studenten zorgen er, samen met andere vrijwilligers voor, dat de deelnemers en patiënten de Mont Ventoux kunnen beklimmen. We zijn nauw betrokken bij de voorbereidingen. Zo bouwen we het basecamp op waar de deelnemers elkaar ontmoeten en hun startbewijs ophalen. Ook regelen de studenten de opbouw van de start en finish bovenop de berg. Op de dag zelf bemensen ze de EHBO-posten en zorgen ze ervoor dat alles zo veilig mogelijk verloopt.” De studenten zijn ook verantwoordelijk voor de verkeersveiligheid. Studenten van de opleiding Leidinggevende team/afdeling/project hebben ook de organisatie vanuit het college voor een groot deel op zich genomen en gecoördineerd.
Afgelopen zondag vertrok de groep studenten en hun begeleiders naar Frankrijk om zich in te zetten voor dit bijzondere doel.
Geld inzamelen voor onderzoek naar ALS
De studenten zamelen ook geld in voor Stichting ALS. Inmiddels hebben de betrokken studenten ruim €8.000,- opgehaald en de teller loopt nog steeds. In totaal is er dit jaar voor Tour du ALS al ruim €1,3 miljoen opgehaald. Het geld wordt gebruikt voor onderzoek naar de oorzaak van ALS.