Pers­berichten mei 2021

Team Infra KW1C tweede bij verkiezing Onderwijsteam van het Jaar 2021

18 mei

Op maandagavond 17 mei kozen Beroepsvereniging Opleiders MBO (BVMBO) en de Algemene Onderwijsbond (AOb) voor de tweede keer het Onderwijsteam van het Jaar. Team Infra van de Middelbare Techniek School van het Koning Willem I College won de tweede prijs in deze landelijke wedstrijd.

Het was een spannende strijd. Van ruim 70 nominaties mochten de tien beste teams zich online presenteren aan een beroepsjury. Team Infra was genomineerd vanwege het toekomstgerichte onderwijs. Het sluit perfect aan bij de behoeftes van zowel studenten als het werkveld waarmee het team nauwe samenwerking heeft. Het team ziet kansen, denkt in oplossingen en stelt het belang van de studenten voorop.

"Wij zijn ontzettend blij met deze erkenning. Infra is een belangrijk vakgebied dat niet meer weg te denken is. Wat we doen is vaak ondergronds en daardoor minder zichtbaar. Eigenlijk is men vaak pas blij als wij weg zijn." vertelt teamvertegenwoordiger Mark van Esch lachend "Daarom is het goed dat het vakgebied en ons team nu even in de spotlight worden gezet".

Jos van Kessel, voorzitter van het college van bestuur van het Koning Willem I College: “Wij zijn erg trots op de prestatie van het Team Infra en de betrokken partners Brabant Water, Enexis en Technisch Opleidingscentrum Zuid. Samen weten zij al jaren innovatieve en praktijkgerichte opleidingen te realiseren, die de studenten optimaal voorbereiden op de uitdagingen in de praktijk. Team Infra is het beste onderwijsteam van Brabant en tweede van Nederland. Een ontzettend knappe prestatie!"