Vorig jaar september nodigde de Alzheimerstichting 's-Hertogenbosch - Bommelerwaard twee groepen studenten van de opleiding Marketing & Communicatie uit om een communicatieplan te maken.
Het doel? Nieuwe vrijwilligers werven. Zij deden dit in het kader van Project Pitch. Onder de namen EEF's Communicatiebureau en Daily Branding gingen de studenten voortvarend met de opdracht aan de slag, onder begeleiding van docent Paul van de Ven.
De samenwerking van de stichting met de studenten leefde een aantal bruikbare inzichten op. Zo adviseerden studenten van EEF's Communicatiebureau de stichting om zich bij het werven van vrijwilligers niet teveel te beperken tot oudere mensen, maar ook zeker jongeren te proberen te betrekken. Zij adviseerden de Alzheimerstichting om zelfs op basisscholen voorlichting te geven. Deze kinderen hebben immers ook mensen in hun omgeving die leiden aan Alzheimer. Onbekend maakt onbemind. Daily Branding had daarnaast erg bruikbare tips voor de website.
De beide groepen studenten kwamen tot een mooie 'member get member-actie': Zet je vrijwilligers in om nieuwe vrijwilligers te werven. Zij weten precies welke mensen geschikt zijn! De Alzheimerstichting vond dit zo'n goed idee, dat ze inmiddels een opzet voor deze actie hebben gemaakt. Het idee van de studenten wordt dus écht gebruikt.
Project Pitch is hét communicatieproject waarbij tweedejaars studenten van de opleiding Marketing & Communicatie in duo’s een communicatiebureau oprichten. De duo's strijden tegen elkaar om de eindpitch te winnen in het bijzijn van hun opdrachtgever. De opdrachtgever is een echt bedrijf of instelling uit de beroepspraktijk. Project Pitch is een goede oefening voordat de studenten volgend leerjaar op stage gaan en een goede examentraining.