Persberichten juni 2018

King's Fashion 2018: een wervelende modeshow

27 jun

Op woensdagavond 27 juni is de Verkadefabriek het toneel van King’s Fashion 2018. King’s Fashion is de jaarlijkse spectaculaire modeshow van eindexamenkandidaten van de opleiding Fashion & Design van het Koning Willem I College in 's-Hertogenbosch.

Kenners zien deze opleiding als de grootste kweekvijver van modetalenten in de verre omtrek. Niet voor niets sturen befaamde modehuizen als Jan Taminiau, Bas Kosters en Monique Collignon hun mensen naar deze modeshow. De opleiding onderscheidt zich van soortgelijke opleidingen in het land doordat de creatieve kanten van het vak extra aandacht krijgen.

Collecties
Dit keer zijn de collecties te bewonderen van de versnelde tweejarige mbo-opleiding en van de driejarige opleiding Fashion & Design. De opdracht voor de studenten van de versnelde opleiding was om een pilotcollectie te lanceren voor de conceptstore MOOD, rekening houdend met duurzaamheid. De inspirator is Ana Ljubinkovic.
Opdracht
De opdracht voor de studenten van de driejarige opleiding was om een prêt-à-porter collectie te ontwikkelen voor de Fashionweek in Milaan en een expo bij het museum 'La Triennale di Milano'. Zij hadden de keus om als inspirator te kiezen uit: Kenzo, Chalayan, Comme des Garcon of Tom Brown.

King’s Fashion 2018, eindexamenshow modetalenten
Datum: Woensdag 27 juni 2018

Show 1: ontvangst 17.45 uur en aanvang 18.30 uur
Show 2: ontvangst 20.45 uur en aanvang 21.30 uur
Adres: Verkadefabriek, Boschdijkstraat 45, 5211 VD ‘s-Hertogenbosch
Kaarten à €13,50 zijn te koop via www.verkadefabriek.nl
Zie ook: https://www.facebook.com/KingsFashionShow/

Winnaars Koning Willem I College Awards 2018

7 jun

Woensdag 6 juni zijn de jaarlijkse Koning Willem I College Awards weer uitgereikt; één voor Vakmanschap, één voor Innovatie, één voor bijdrage aan de Community en één voor een Bijzonder verhaal. Door de uitreiking van de Koning Willem I College Awards brengen we het beroepsonderwijs positief onder de aandacht van het publiek, het bedrijfsleven en de overheid.

Daniël Niessen (20 jaar) werd verkozen tot ‘Student van het Jaar’. Hij vertegenwoordigt het Koning Willem I College bij de verkiezing van landelijk mbo-ambassadeur. Daniël volgt de opleiding Fotograaf en loopt stage bij NRC Handelsblad in Amsterdam. Uit het nominatierapport: “Daniël heeft het vermogen om zich perfect in te leven in diverse rollen. Zijn rol als stagiair, rol als gastheer, rol als collega en bovenal rol als maker. Zonder ego en met een indrukwekkend talent maakt hij beeld waar je naar blijft kijken."

Inspireren
“Ik probeer door middel van mijn fotografie, film en vormgeving mensen te inspireren en aan het denken te zetten. Veel van mijn werk gaat dan ook over maatschappelijke onderwerpen. Mijn afgelopen serie Buren, waar ik twee jaar aan werkte, gaat over de zoektocht naar mijn buren en de Nederlandse identiteit in mijn eigen buurt", vertelt Daniël.

Meer awards
Youri Paauwe van de opleiding Verpleging & Verzorging ontving de Award voor Bijdrage aan de Community. De Award voor Innovatie ging naar Geert ‘t Lam, die de opleiding High Tech Metalektro volgt. Ook de Award voor Vakmanschap ging naar Geert ‘t Lam. De Award voor een Bijzonder verhaal ging naar Yasmina Aharchaou, opleiding Medewerker (financiële) administratie.

Student van het jaar 2018
2e prijs Vakmanschap en 3e prijs Innovatie: Daniël Niessen
20 jaar – Utrecht
Opleiding Fotograaf Stage: NRC Handelsblad, Amsterdam

Daniël heeft het vermogen om zich perfect in te leven in diverse rollen. Zijn rol als stagiair, rol als gastheer, rol als collega en bovenal rol als maker. Dat laatste punt is misschien wel het meest indrukwekkende: zonder ego en met een indrukwekkend talent maakt hij beeld waar je naar blijft kijken. Hij is bovendien prettig in de omgang, gedreven en weet hoe hij mensen zover kan krijgen het belang te zien van het meewerken aan zijn fotografie. Daniël is een multitalent!

1e prijs Vakmanschap en 1e prijs Innovatie: Geert ’t Lam
20 jaar – Wijk en Aalburg
Opleiding High Tech Metalektro
Stage: BCK Holland B.V., Waalwijk

Geert is een vakbekwame beginnend beroepsbeoefenaar die, gezien zijn kwaliteiten, de ambitie om een hbo-studie af te maken zeker gaat waarmaken. Hij is prettig in de omgang waarbij hij ook aandacht heeft voor zijn medestudenten en de docent. In zijn werk is Geert altijd zeer serieus. Dit is terug te zien in de kwaliteit en complexiteit van zijn project- en examenwerkstukken. Geert heeft tijdens het project in het derde leerjaar samen met zijn teamgenoten een volledig autonoom werkende blokjessorteermachine gebouwd. Hierbij heeft hij vanaf het begin de leiding genomen in de ontwerpfase en later de uitvoeringsfase.

2e prijs Bijdrage Community en 3e prijs Vakmanschap: Tunahan Coskun
19 jaar – 's-Hertogenbosch
Opleiding Tandartsassistent
Stage: Tandartsenpraktijk Staas & Bergmans, 's-Hertogenbosch

Tunahan is een zeer gedreven student en een enorme persoonlijkheid. Zijn stralende lach, zijn uitstraling, collegialiteit en zijn vriendelijkheid zorgen voor een positieve sfeer. Hij werkt in de vakanties en de avonden als zelfstandig assistent en dat doet hij heel erg goed. Ondanks de hectische praktijk en de 55 vrouwen die er op zijn stage werken, staat Tunahan zijn mannetje. Hij laat zich niet gek maken door niets of niemand, blijft altijd lachen en wordt door de dames op handen gedragen!

2e prijs Innovatie: Sebastiaan Swanenberg
22 jaar – ’s-Hertogenbosch
Opleiding Applicatieontwikkelaar
Stage: Provincie Noord-Brabant, ’s-Hertogenbosch

Sebastiaan valt op in de klas vanwege zijn kritische houding. Hij is altijd in voor activiteiten, ook al vallen deze niet binnen het gebruikelijke leerplan. Hij is een sociaal en maatschappelijk bewust persoon, een sterke persoonlijkheid in ontwikkeling. Hij gaat zich als applicatieontwikkelaar zeker verdienstelijk maken!

1e prijs Bijdrage Community: Youri Paauwe
22 jaar – Zeeland (NB)
Opleiding Mbo verpleegkundige
Stage: Jeroen Bosch Ziekenhuis, ’s-Hertogenbosch

Youri is een hardwerkende student, die altijd klaar staat voor zijn patiënten en collega's. Leergierig, stelt vragen en is aan het groeien tot een goede beginnend verpleegkundige. Patiëntvriendelijkheid en kwaliteit heeft hij bovenaan staan. Youri blinkt uit in met name theoretische achtergrond als student verpleegkunde. Hij laat zien dat hij de theorie en de praktijk met elkaar kan verbinden door kritische vragen te stellen en door te vragen. Hij staat klaar voor iedereen, is geduldig en daadkrachtig.

3e prijs Bijdrage Community en Award Bijzonder Verhaal: Yasmina Aharchaou
20 jaar – 's-Hertogenbosch
Opleiding Medewerker (financiële) administratie
Stage: Basisschool Het Schrijverke, ‘s-Hertogenbosch

Yasmina is volwassen, bescheiden, sociaal, respectvol, doelgericht en ze heeft een goed reflecterend vermogen. Ze is daarnaast ook nog eens heel zorgzaam en kan privé en school goed scheiden. Bij haar stagebedrijf zijn ze lovend over de werkzaamheden van Yasmina. Ze toont begrip voor de inhoud van het beroep en voert haar werkzaamheden kwalitatief goed uit. Zeker gezien haar privésituatie is het bewonderenswaardig dat ze zo ver is gekomen. Ze is daarom niet voor niets een voorbeeld voor alle andere niveau 2 leerlingen.

In het zonnetje zetten
Net zoals de voorgaande jaren werden alle genomineerden weer in het zonnetje gezet en was het weer een leuke avond voor alle aanwezigen. De genomineerden werden voorgesteld aan de hand van korte filmpjes, voornamelijk opgenomen op de locatie van hun eindstage. Presentator Valerio praatte het geheel aan elkaar, dans, zang en de filmpjes wisselden elkaar af.